יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

מריח כמו חורף


לוח השנה- מראה לי שכבר חורף, החושך שיורד מוקדם, הבגדים בחנויות- הכלה כל מראה על חורף, חוץ מהעובדה הקטנטנה שהחורף קצת מתעכב לו....
נו אז מה? בגלל זה שאני אכנע? שאני לא אתחיל להכין קדרות?
ברור שלא.
אז בשבת האחרונה אמנם היה חם, ולא היינו ממש מוכנים לכך, אבל בשבוע הקרוב אני עומדת לנסות כמה מתכונים חדשים, ברור שאני אכתוב לכם את המוצלחים שבהם.
בינתיים קחו מתכון שקשוקה מעולה:

חומרים:

בצל אחד גדול חתוך לקוביות
פלפל אדום אחד חתוך לקוביות
2 -3 שיני שום גדולות קצוצות
פלפל חריף ירוק- 1- לא חייבים אבל יוצא ממש טעים
קופסא של עגבניות בקוביות או אם מחיר העגבניות שפוי- 8-9 עגבניות אדומות חתוכות לקוביות.
6-8 ביצים.

 הכנה:

שמים במחבת כבדה, טובה ומחוממת שמן זית משובח כ-3 כפות,
מטגנים בצל עד שקיפות, מוסיפים את הפלפל האדום והחריף אם רוצים, מטגנים עוד 2-3 דקות, מוסיפים שום ומטגנים מעט. נזהרים לא לשרוף את השום כי אחרת הכל יהיה בטעם שרוף ולא טעים.
מוסיפים קוביות עגבניות ומערבבים, מוספים מלח, פלפל, ונותנים לרוטב לבעבע ולהצטמצם קצת, בודקים תיבול כי אח"כ לא יהיה ניתן לתקן.
שוברים את הביצים פנימה. עכשיו יש 2 אסכולות:
  1. אם רוצים את החלמון-צהוב- רך ונוזלי-לבשל רק עד שהחלבון- לבן מתקרש וללא מכסה.
  2. אם רוצים שגם החלמון וגם החלבון יהיו מבושלים- לכסות למס' דקות עד שהביצים נקרשות.

להגשה- קחו לחם שחור (כמו פעם) ובצעו ממנו פיסות גדולות, פזרו עוד קצת מלח גס ופלפל שחור גרוס על הביצים ובתאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה